Bebis på gång

Idag har Kinga varit hos MammaKliniken och fått en härlig gravidmassage.
Det tycker jag att man är värd när man väntar barn :)

Snart kommer Kinga och hennes man att bli att bli föräldrar! Bara 2 1/2 vecka kvar till utsatt datum och det är så väldigt spännande.
Jag skall packa min doula väska väldigt snart, för efter att det är gjort kommer jag definitivt vara redo för denna stora dag (eller natt). Jag ser så mycket fram emot att få vara med att stötta under denna förlossning.
 

Jag träffade Kinga för första gången under sommaren. Första mötet satt vi bara och pratade, för att liksom känna av om det skulle kunna fungera mellan oss. När man väljer sin doula är det verkligen super viktigt att kemin stämmer. Annars kan det bli svårt att jobba tillsammans. Jag tror att vi bestämde oss ganska så snart att det kändes bra och inte långt efter det påbörjades förlossningsutbildningen genom MammaKliniken. Vi har bl.a tränat avslappning, andning, förlossningspositioner och vi har grundligt gått igenom förlossningens alla faser.

Att se paret jobba i olika övningar tillsammans gör en doulas hjärta alldeles varmt. De är så fina tillsammans och den blivande pappan kommer garanterat vara det allra bästa stödet Kinga kan tänka sig.

Det har varit helt fantastiskt att se hur Kinga har vuxit under dessa veckor. Inte bara bebis- magen, utan också i sig själv. Från att ha verkat ganska orolig inför förlossningen, har det nu vuxit fram en stark säkerhet i denna kvinna. En urkraft börjar att skymtas och jag skulle nog våga påstå att hon nu är redo att föda.

Jag lovar att berätta hur det går...

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback