Barnmorskornas barnmorska

Åh, har hittat en fantastisk blogg som jag bara måste dela med mig av till er.
Det är ju helt otroligt vad enkelt det är att kunna ta del av det folk skriver och kan idag. Lycka för mig är att hitta en blogg om förlossning, skriven av en barnmorska och forskare :) Ha, ha... Då kan jag riktigt grotta in mig ett tag och få massor av bra information och trevlig läsning. Rysligt bra!
 
Kvinnan som bloggar heter Ingegerd Hildingsson och hennes blogg adress är:
http://www.fodabarnbloggen.se/
Jag menar; kan det bli bättre?!
 
Ingegerd delar med sig av hennes kunskap, kloka tankar och mycket mer.
 
Hon skriver bl.a om sig själv så här:
 
Jag har, både i mitt barnmorskearbete och i min forskning fascinerats över människor som är lite annorlunda, som gör ovanliga val och som ibland anses vara ’lite besvärliga’ när de ställer speciella krav på vården. Jag tror att jag har något att lära av dem.
 
Skulle hon kunna vara barnmorskornas barnmorska?
 
Studenterna som blir lärda av denna kvinna kan skratta sig lyckliga!
 
Nej, nu skall jag ha kvällsläsning. Gissa vad....:)
 

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback