Mina graviditeter

Jag minns mina graviditeter med ett leende på läpparna. En sådan varm känsla när jag tänker tillbaka på den tiden då magen var lika stor som en badboll.

Fyra barn har jag bärt, varav två av graviditeterna var rena hälsokuren; har aldrig känt mig gladare, vackrare eller starkare. Däremot inte med de andra två. Hua! Dagar så långa, så långa. Så trött, så sjuk och så tung.

Nu när jag blickar tillbaka så känner jag mig så glad för den erfarenheten som jag fick genom att själv få uppleva både "lätta" och "svårare" graviditeter. Känns bra att ha förståelse, inte bara genom andras berättelser, när någon säger att de mår dåligt.

Men oj vad jag ibland kan sakna känslan av att vara två. Det är en sådan oerhört häftig känsla och jag känner mig så oerhört tacksam över att jag fått gå gravid och jag är naturligtvis också så oerhört tacksam över att sedan fått föda fram mina barn.

Det är så vackert!


Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback