Swissboll

Har du funderat på att köpa en swissboll? Spring då till affären och köp en.
Har du inte funderat på att köpa en swissboll, är det dax att börja fundera.
 
En swissboll är en mycket bra hjälp till träningen både under och efter graviditeten och den är helt suverän att använda i förberedandet- och under förlossningen.
 
När du sätter dig på en swissboll kommer du automatiskt in i en bra position, som kan underlätta mot ryggont och det är lättare att slappna av. Du kommer också in i en perfekt position för att hjälpa bebisen att komma i rätt läge i magen.
 
Under förlossningen är det bra att vara i en upprätt position och då är swissbollen toppen. Du kan snurra på höfterna för att hjälpa bebisen rotera ner i kanalen och du kan guppa lite på den, så att bebisens huvud trycker mot cervix. Då producerar kroppen mer oxytocin, som i sin tur för förlossningen framåt.
 
Om du inte vill sitta på den är den också toppen att hänga över när du står på knäna. Då hamnar du i ett perfekt läge för din partner att massera din ländrygg och höfter.
 
Ja, en swissboll rekommenderar jag starkt att inhandla.
 
Vill du ha mer hjälp och information hur du kan använda dig av swissbollen, kontakta mig gärna på:
[email protected]
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Först förstod jag ingenting. En swiss-boll? Jaha, en bobat-boll :)

Jag är den första att sjunga bollens lov! Jag kan inte ens ana hur många timmar jag satt på den genom min 50h-förlossning. Mjukt och skönt är det också då det kan kännas obehagligt att sitta på hårda stolar.

Jag släpade också in den i duschen. Det var väldigt bra! En varning bara för att halka av den och täppa till med bollen så det blir översvämning ;)

Svar: Ha, ha! Tack för din kommentar :) Oj, det var en lång förlossning. Heja dig!
None None

2012-06-27 @ 09:34:31
URL: http://medmedvind.blogspot.com
Postat av: Eva

Lång men fantastisk och magisk :-)

2012-06-28 @ 07:29:56
URL: http://Medmedvind.blogspot.com

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback