Fortsatt fin kontakt med mödravården

Hade aldrig vågat hoppas på ett sådant positivt bemötande som jag har fått utav personalen, på de olika mödravårdscentraler, som jag besökt.
Jag har både fått mer motivation och inspiration genom att vara ute och prata med barnmorskorna i området.

När jag pratar med folk i allmänhet och berättar vad jag jobbar med, får jag ofta frågan om jag inte skulle vilja utbilda mig till barnmorska. Tro mig när jag säger att jag har frågat mig själv samma fråga många gånger, men alltid kommit fram till samma svar;

Graviditeter och förlossningar fascinerar mig oerhört. Att få jobba tillsammans med en kvinna som är gravid och få följa henne genom denna unika tid är för mig så fantastiskt. Att sedan få välsignelsen att stötta henne genom förlossningen och få se henne föda är obeskrivligt.

Jag vill ha möjlighetan till att få var nära och att stötta till 100%, utan att bli avbruten av administration eller dokumentation.
Barnmorska är ett fantastiskt yrke och de gör ett fantastiskt arbete, men jag är så oerhört tacksam och stolt över att vara doula.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken underbar sida och underbart initiativ!! Hoppas många kvinnor ska få upp ögonen för mammakliniken i Karlstad!



Lycka till!

2012-04-16 @ 09:24:17
URL: http://lotusmamma.se
Postat av: Linda

Tack Therese för mycket fina ord! Det värmer.

Vänliga hälsningar,

Linda

2012-04-16 @ 14:13:18
URL: http://mammakliniken.blogg.se/

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback