Inför förlossningen

Intresserad av en kurs i förlossningsförberedelser eller amningsteknik? Du är inte ensam. Men Landstinget i Jönköping ställer sig inte längre bakom kurserna och vill inte ens marknadsföra dem hos barnmorskorna eller på sin webbplats.

Policyn i Landstinget ändrades den första oktober så ingenting som inte är landstingsstyrt får ha reklam på hemsidan och det får inte sättas upp information på anslagstavlorna på vårdcentralen eller på familjecentralen.

Läs hela artikeln:
http://www.jnytt.se/nyhet/46132/landstinget-vill-inte-marknadsfora-gravidkurser


Då undrar ju jag om man inte jobbar i fel riktning. Ligger det inte i allas intresse att de gravida kvinnorna skall få den hjälpen som de behöver för att förbereda sig inför förlossningen?

Ja, vi får se hur det går för mig när jag på onsdag skall göra mitt första besök på ett MVC i Värmland. Kommer jag att få kalla handen? Håll tummarna!







Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback