Våren är fullspäckad

Oj, det har gått över en vecka sedan jag skrev! Det tror jag inte har hänt sedan jag började med bloggen.
 
Anledningen är att jag är inne i en riktigt intensiv period, vilket är SUPERKUL!
 
MammaKliniken skall vara med på BARNmässan sista helgen i mars och trots att det ligger några veckor framöver är det mycket som skall fixas innan och det tar tid.
 
 
Under förra veckan var jag till tryckeriet och kom fram till vilket material som behöver tryckas och under helgen har jag gjort iordning all info som skall till tryckeriet. Allt ifrån en Roll-up till flyers och banderoller som skall tryckas. Tjoho vad roligt! Skall bli spännande att se resultatet. Jag kan lägga ut bilder på allt när det är färdigt.
 
Under BARNmässan kommer jag att hålla 2 föreläsningar varje dag. Den ena handlar om vikten att äta bra för att orka och den andra föreläsningen handlar om vad som hände med magen under graviditeten och vikten av att träna upp bålstyrkan igen.
 
Jag blev också kontaktad av Barnens Hus i Karlstad för ett par veckor sedan. De vill att jag ställer ut i deras butik Lördagen den 16 mars, då de har tema dagen "När två blir fler". Klart att jag vill vara med!
Superkul att vara ute och träffa alla blivande föräldrar och samtidigt ett enastående tillfälle att visa upp MammaKliniken. Visa att det finns information och stöd inför förlossning och föräldraskap som ligger utöver mödravården.
 
 
Det är ju också ett perfekt tillfälle för mig att få berätta hur jag jobbar och få visa vem jag är.
 
Samtidigt är det fullt med kurser och förläsningar som planeras in under våren. Det tar en massa tid, så det är inte konstigt att det inte blivit skrivet på bloggen :/
 
Fler och fler kunder hittar till MammaKliniken och det är spännande att se vart det kommer att leda någonstans.
Jag jobbar även nu med en grupp kvinnor som har en magmuskelseparation efter sina graviditeter.
Det är en stor procent av alla kvinnor som med olika grad har en magmuskelseparation efter graviditeten. Något som de flesta är ovetande om, eller tror att det är "normalt" eftersom man varit gravid. Vanligt är det, men trots det inte normalt! För att själv kunna hjälpa kroppen tillbaka till en stark mage och bål igen måste man träna på rätt sätt. Det är det som jag hjälper dessa kvinnor med. Samtidigt mäter vi och dokumenterar med både foto och skrift. Skall bli oerhört intressant vart vi hamnar någonstans och om vi med hjälp av rätt träning kan minska separationen.
 
 
 

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback