Bebis-lycka

I morse kl 9 ringde en något stressad pappa på min jour telefon... "Vi är på förlossningen... hon är öppen 8 cm..."
 
Tjosan vad snabbt jag kom iväg. Med doula väskan över axeln flängde jag mig iväg till förlossningen. Ca 10 min senare (tur att jag bor så nära sjukhuset) klev jag in på rummet där förlossningen var i full gång. Paret själva hade varit där i endast 15 min (!) och förlossningen hade startat för ca 45 minuter sedan. Här gick det undan!
 
Mamman jobbade så fantastiskt bra och det gick snabbt för oss två att hitta samspelet. Vi har tränat tillsammans innan förlossningen och det gav resultat i skarpt läge :)
 
Kl blev inte mer än 10.47 när Emilia föddes. En liten flicka, välskapt och vacker.
 
"Jag är så lycklig", sa mamman ett par timmar efter när hon drack sitt te och Emilia låg och sov i mitt knä.
Det är så ofattbart varje gång, så oerhört stort.
 
"Hur känns det just nu", sa jag sen "skulle du kunna tänka dig att föda igen, nu när du precis har gjort det?"
"Jag kände mig så trygg och jag fick ett sådant bra stöd från dig och barnmorskan och så gick det ju så fort... visst vill jag föda fler barn... inga problem"
 
Tilltro på kroppen, trygghet, värme och kärlek, det är en bra cocktail att ta med sig till förlossningen. Då har man skapat den bästa grunden för en magisk förlossning.
 
Emilia gapar stort för att få maaaaat
 
Tack snälla för att jag fick vara med er denna stora dag när er flicka föddes.
Ett vackert minne för mig också.
Jag önskar er all värme och lycka för framtiden.
 
Linda
 

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback