Snart är det jul...

Nu nalkas julen... Inte länge kvar tills att det är dax att hänga upp julstjärnor och fram med ljusstakar. 
Aldrig har julen känts mer spännande än när man skall bli eller har blivit förälder. Helt plötsligt får julen en helt annan tyngd och innebörd. Julkänslan blir återigen lika stark som när man själv var barn, pirret är tillbaka och man vill helt plötsligt baka egna pepparkakor igen.
 
Jag minns julen då jag fick gravid första gången. Jag var runt vecka 12 och lukten av julmaten fick det att vända sig i magen. Brysselkålen var det allra värsta. Trots illamående och en allmän sjukdomskänsla , så var denna julen väldigt speciell. Jag hade ju ett litet liv som växte inom mig. En välpacketerad julklapp som inte skulle öppnas förrän till sommaren och nästa jul skulle en liten bebis ligga på lammfiltet och jollra. En häftig känsla. Om än helt overklig.
 
Nu har jag fyra barn varav den yngsta som är 2 år. Hon pekar nu på tomten i tidningen, putar sina små läppar och säger "Ho, Ho, Ho". Mitt hjärta skenar och nu kan jag snart inte vänta längre att få börja pynta. Att få se dessa små ögon som skiner av lycka när de får en stjärna upphängd i sitt rum. Vilken lycka!
 
Denna vackra bild av Jesubarnet är lånad från childrenstorytales.com
 
 

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback