Råttor i barnmat!

Att laga sin egna barnmat har många positiva aspekter. Barnet lär sig tycka om din mat från början vilket förenklar övergången från barnmat till "vanlig mat", den är näringsrik (om den tillagas med bra ingredienser) och dessutom blir det billigt.
 
Du har även koll och kontroll på vad ditt barn äter.
 
Om man köper färdig mat kan det i värsta fall gå som för familjen i Degerfors som hittade döda råttbarn mellan frukt pure burkarna som deras dotter skulle äta. Blä!
 
För hela artikeln läs på: http://www.svt.se/nyheter/sverige/doda-rattor-i-barnmaten
 

Det var in onsdags morse som Linn Kvick i Degerfors skulle mata 7,5 månader gamla dottern Lowa med fruktpuré från Nestlé.

- Då öppnade hon upp förpackningen, såg någonting konstigt och väckte mig. Först såg det ut som murket bananskal, men när jag kollade närmare såg jag huvud och morrhår, säger Lowas pappa Henrik Andersén till SVT Nyheter.

Minst tre små döda gnagare låg inkilade under platsbägarna, innanför kartongen som håller ihop barnmatsförpackningen.

– Man ser klart tre huvuden, det kan även vara en fjärde. Man blev ju äcklad. Det vände sig i magen. Men det var ju tur att de inte låg i fruktpurén, jag hade blivit skogstokig om vi hade hunnit mata Lowa med det, säger Henrik Andersén.

Om du behöver hjälp med hur du bäst och lättast skall laga mat till ditt barn är du välkommen att kontakta mig på [email protected]
Eller ringa mig på 054-18 23 23
 
Jag erbjuder dessutom på MammaKliniken "Rätt mat för ditt barn".
Läs mer på: http://mammakliniken.se/nymamma.php

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback