Laga din egna barnmat

Nu är kursstarten fastställd! Den 4 mars 2013 kommer jag, genom medborgarskolan i Karlstad, hålla i kursen "Laga din egna barnmat".
 
Vid tre tillfällen får du lära dig laga ett antal goda och nyttiga rätter till ditt barn och får tips på hur du kan variera kosten från att barnet är 6 månader tills det äter som övriga i familjen.
 
Vid varje kurstillfälle lagar vi 2-3 mål till barnet. Maten som vi lagar kommer att smaka gott, vara näringsrik, mycket lätt och snabb att laga samt ekonomisk. Att ge ditt barn mat skall inte behöva vara en stressfaktor i vardagen utan en njutning.
 
Det skall bli fantastiskt kul att hålla i denna kurs! Förut har jag jobbat på så sätt att jag kommer hem till dig och lagar mat tillsammans med dig i ditt kök. Det är också fantastiskt, för då kommer jag så nära din vardag och det är lättare att få förståelse för hur just du kan förenkla och förbättra matlagningen till din familj.
Nu skall det bli så kul för att det finns utrymme till en stor grupp eftersom vi är i ett stort kök tillsammans, med flera spisar. Gruppdynamik är alltid positivt och så finns chansen till att träffa nya vänner :)
 
Jag kommer sedan att använda mig av dessa mycket bra infrysningsformar av BPA-fritt silikon. Så lagomt stora portionsformar. Gör att barnmatslagningen blir ännu lättare eftersom det så smidigt går att frysa in.
 
barnmatsburken.se
 
Ja, bor du i Karlstad trakten är du hjärtligt välkommen att anmäla dig till "Laga din egna barnmat" på medborgarskolans hemsida http://www.medborgarskolan.se/arrangemang/?aid=628590&mid=1780&sgid=71 
 
 

Kommentarer

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback